Kuvanmuokkaus-haaste

Pandemiatilanteen jatkuminen vaikuttaa edelleen seuran toimintaan ja erilaista toimintaa on yllättävän vaikeaa keksiä. (Otamme siis kaikki ideat ilomielin vastaan!) Kymen Kamerat käynnistivät mielenkiintoisen aktiviteetin jonkin aikaa sitten ja totesimme, että sehän olisi mukavaa vaihtelua meillekin. Eli laitetaan mekin toimeksi!

Heikki ja Tuula jakoivat meille toisistaan hyvinkin paljon poikkeavat kuvat jatkojalostusta varten. Näitä kuvia voitte nyt muokata vapaasti haluamallanne tavalla. Saatavilla on molemmista kuvista raw- ja jpg-tiedostot. Voitte siis muokata vaikka vaan raw:in toisesta kuvasta tai muokata kaikki, jolloin palauttaisitte siis yhteensä neljä kuvaa. Tämän jälkeen kuvat ladataan seuran Facebook-ryhmään tästä aktiviteetista kertovan julkaisun alle, jossa voidaan käydä keskustelua kuvista lisää.

Selvennykseksi tässä vielä ohjeet:

1. Lataa kuvat koneellesi Dropboxista tämän linkin takaa. Kolmesta pisteestä klikkaamalla avautuu valikko, josta voit ladata kyseisen tiedoston.

2. Tee haluamasi muokkaukset ja talleta kuva Fb-kokoon, eli pitkä sivu 2048 px. Tiedoston nimellä ei väliä.

3. Lataa kuva(t) kommenttina em. julkaisuun. Voit halutessasi myös kommentoida samalla, mitä kuvalle olet tehnyt. Jos kuitenkin haluat julkaista kuvan nimettömänä, laita kuva(t) sähköpostilla osoitteeseen kuvat[at]kouvolankameraseura.net. Muista lisätä kommenttisi mukaan, jos haluat sellaisen kuvan kylkeen.

Muistakaa käydä katselemassa myös muiden teoksia. Muistetaan myös, että jokainen saa nyt toteuttaa omaa taiteellista näkemystään eikä ole yhtä oikeaa tapaa kuvien muokkaukseen! Rohkeasti siis mukaan kaikki, osaamistasosta riippumatta!

You cannot copy content of this page

error: